ויני - ויניאסה יוגה - Vinyasa Yoga

היוגה בשיטת הויניאסה לפי דסיקשר 

תרגול פיזי המחזק גוף ונפש. חיבור הנשימה עם התנועה- ויניאסה, זרימה, ביצוע סדרת תנוחות משתנה תוך דגש על ריכוז והרפיה. עבודה על היציבה ויישור הגוף, הקשבה ומודעות פנימית. ויניאסה יוגה מסייעת לשמירה על אורך חיים בריא ומאוזן, להתמודדות עם לחצים, ומאפשרת זמן של איחוד ושקט פנימי

 

הגישה של דסיקשר, שיטת הויניאסה אומרת "אנו מתחילים מהמקום שאנו נמצאים בו ומתקדמים צעד אחר צעד בהדרגה לכוון המטרה" כמו כן אומר מאסטר דסיקשר "לא התלמיד יתאים עצמו ליוגה, אלא יש להתאים את היוגה לתלמיד ולפי צרכיו".

 

גישה זו אומרת שיש להתאים את היוגה לצרכיו של האדם האינדיבידואלי, לפי גילו, מקום מגוריו, מקצועו, מזג האוויר, יכולתו ומגבלותיו. אם פרמטרים אלו ידועים, יש אפשרות להשתמש בהם ולהתאימם לצרכיו של התלמיד. עלינו לבחור את הכלים המתאימים ולא לבנות סגנון או "סטייל" הכופה את עצמו על המתאמן.

 

בבניה נכונה של האימון - בעזרת מורה, המתאמן חווה שיפור הדרגתי במצבו הגופני, הנפשי והרוחני.

האימון נעשה בתאום תנועה ונשימה, היינו, אורך התנועה כאורך הנשימה. בצורה כזו המחשבה מרוכזת בגוף ובנשימה, כתוצאה מכך נוצר חיבור בין (גוף, נשימה, מחשבה) או, הגוף הרוח והנפש ומביא אתו הרגשת הרמוניה פנימית.

 

 

 

המתאמן מתחיל לפי מצבו האישי העכשווי, קובע לעצמו את אורך הזמן שיש בידיו להקדיש לאימון, מהי המטרה שאליה הוא שואף להגיע (למשל, להשתחרר מכאב, להתחזק, לשפר גמישות, לשפר יציבה, להשיג שלווה ושקט פנימי, או - אולי הוא ספורטאי ורוצה לשפר את איכות ביצועיו בעזרת היוגה) כך, במהלך האימון הוא מתקדם בצעדים קטנים ובטוחים לקראת השגת מטרתו.

 

האימון מתחיל בתרגילים קטנים ורגועים ומתקדם בהדרגה לשיא האימון שהוא בערך במחצית הזמן הנתון לאימון, מאותה נקודה יבואו תרגילים מאזנים המסיימים את האימון בהדרגה.

המתאמן אמור לצאת מהאימון במצב טוב יותר מאשר כשנכנס אליו, וזאת על מנת לבצע את תפקידיו בחיים ביתר בהירות, ריכוז, עוצמה ורוגע.

 

את כל האמור לעיל אנו לומדים בקורס, אנו לומדים לתכנן את האימון בהתאם לצרכים, איזה תנוחות לבחור, על איזה תנוחות לוותר, כיצד להקפיד על איזון נכון בטווח הזמן המוקצב לתרגילים, לנשימות ולמדיטציה. איך לפעול כדי למנוע נזקים. איך להשתמש בנשימות השונות למטרות השונות  והעיקר כיצד לתכנן אימון מועיל מעניין ומהנה.

 

אנו מלמדים – אסנות,  נשימות,  צלילים,  פראניאמה,  מדיטציה.  כמו כן, את הפילוסופיה של היוגה, יוגה סוטרה של פטנג'אלי, ו- הבהגווד גיתה, תזונה איורוודית, יוגה לילדים, יוגה לקשישים, אנטומיה ופיזיולוגיה.

מאת: ליאורה קסטנבוים - רכזת תחום יוגה בבית הספר להכשרת מדריכים ומאמנים בווינגייט

 

>>לוח שיעורי יוגה במרכז. הרשמה להתנסות

>>קראו על עוד סגנונות תרגול יוגה בתפריט למטה