יוגה לנשים בהריון - להכיל את השינוי

רכיב גרפי תמונה

חשיבות תרגול היוגה במהלך ההיריון איננה רק במישור הפיזי, היוגה נותנת לאישה ההרה כלים לחיבור פנימי, להקשבה ומחזירה לה את הביטחון בגופה שיכול ומסוגל ללדת

מאת דנה דברת־לביא – רכזת קורס מדריכי יוגה לנשים בהיריון בבית־הספר למאמנים וינגייט

 
יוגה לנשים בהיריון מחברת בין התרגול המסורתי ובין הצרכים הייחודיים של האישה ההרה. היוגה מעניקה לאישה כלים נפלאים להתמודד עם השינויים הפיזיים הרגשיים והמנטאליים שהיא חווה במהלך ההיריון, הלידה ואחרי הלידה, ולהתכונן ללידה ולאימהות שתבוא אחריה. תרגול יוגה במהלך ההיריון הנו חיוני ומיטיב עם האישה לכל אורך ההיריון, אך עליו להיות מותאם לנשים בהיריון ולצרכיהן המשתנים.

 

יתרונות תרגול יוגה בהיריון
התרגול מאפשר לאישה להכיל, לקבל ולהתמודד עם ההיריון והשינויים אשר הוא טומן בחובו. ההיריון הוא תקופה של שינוי, השינוי הקיצוני ביותר שאישה תחווה בפרק זמן קצר יחסית: הגוף משתנה, שיווי המשקל והיציבה משתנים ומצבי הרוח משתנים. האישה עלולה לחוות טלטלה רגשית – מהתרגשות וציפייה עד חרדות ופחדים גדולים. בעזרת תרגול הנשימות, התנוחות וההרפיה לומדת המתרגלת להבין ולקבל את השינויים המלווים תקופה חשובה זו, ולמצוא איזון פיזי ושקט פנימי.


תנוחות יוגה מתאימות ילוו את האישה במהלך ההיריון כדי להפחית ואף למנוע סימפטומים אופייניים, כמו כאבי גב, אגן ומפרקים, ורידים ובצקות ברגליים, בחילות, צרבות, עצירות, קוצר נשימה ועוד. בנוסף, התרגול מכין את גופה ונפשה של האישה ללידה היא לומדת להקשיב לגופה, להרפות אותו ולהניע אותו בצורה נכונה. האישה מקבלת ומפנימה במהלך השיעורים כלים המקדמים את הלידה ומאפשרים לה להתמודד עם כאבי הצירים, כמו תנוחות, תנועות, נשימה, שימוש בקול, מגע והרפיה. אישה המתרגלת יוגה במהלך ההיריון, יכולה להשתמש בה במהלך הלידה כאשר התנוחות והתנועות מאפשרות לאגן להשתחרר, לצוואר הרחם להיפתח וללידה להתקדם.

 

נשימה ושרירי קרקעית האגן
תרגול יוגה לנשים בהיריון, חשוב שיכלול הבנה מעמיקה של הנשימה ושל שרירי קרקעית האגן. חשוב להבין ולתרגל את החיבור בין תנועה, נשימה ושרירי קרקעית האגן כשרירים מייצבים מבחינה פיזית ונפשית. במהלך התרגול מושם דגש על חיזוק שרירים אלו מאחר והם חווים עומס רב במהלך ההיריון, בלידה ולאחריה – ללא חיזוקם, נשים יחוו נזקים בקרקעית האגן ותופעות, כגון דליפת שתן וצניחת איברים. התרגול בהיריון אף מכין לתקופה שלאחר הלידה ומאפשר שיקום של הגוף, החלמה מהירה יותר של שרירי קרקעית האגן והרגשה כללית טובה יותר. תרגול לאחר הלידה יעזור לאישה לחזק את גופה ולהסתגל מהר יותר לשינוי המשמעותי והמרגש בחייה וכך תוכל להתפנות להיות עם התינוק שלה.


לסיכום, יוגה בהיריון חשיבותה איננה רק במישור הפיזי, היוגה נותנת לאישה בהיריון כלים לחיבור פנימי, להקשבה, ומחזירה לה את הביטחון בגופה שיכול ומסוגל ללדת.

שיעורי יוגה להריון ואחרי לידה מתקיימים בסטודיו שלנו או אונליין מהבית, בקבוצה או כשיעור פרטי לבחירתך 

 

קורס הכנה ללידה

נשים בהריון ובני זוגם מוזמנים לתרגול משותף כהכנה ללידה. בואו ללמוד יחדיו כיצד בן הזוג יוכל להשתלב באופן פעיל בהקלה על כאבי הצירים ובמהלך הלידה. בערב נתרגל תנועה, עיסויים, קול ונשימה. מועד חדש אחת לחודשיים . למידע נוסף על הכנה ללידה תאריך חדש בהרשמה טלפונית או בדוא"ל

 

מידע נוסף להריון 

שאלון לנשים בהריון (יש למלא ולהעביר לי לפני תחילת תרגול) 

מה להביא לשיעור יוגה ראשון ? 

אינדקס מאמרים מקצועיים בנושא יוגה נשים ויוגה לנשים 

יוגה בהריון - להכיל את השינוי  

היפרדות בטני בהריון ואחרי לידה

סימפיזיוליזיס בהריון - כאבים באגן בהריון

 

>> שבוע התנסות בעלות שיעור בודד - בסטודיו או באונליין לבחירתך

whatsup100

 

 

 
 יוגה למתחילים

להתנסות ביוגה? קחו "התנסות בשבעים":

שני שיעורי התנסות לבחירתכם בעלות שיעור בודד

 

 

הכי משתלם מנוי שנתי: 

# גישה חופשית לכל שיעורים האונליין והסטודיו

# סיסמה אישית לספריית שיעורי היוגה המוקלטים 

# ייעוץ וליווי אישי

# איכות HD

רוצה מנוי יוגה ? הקליקו כאן  

 

יש היום יוגה ? ראו לוח שיעורי יוגה מרכז  
דברו איתנו באמצעות הטופס או ישירות בוואטצאפ  

מאמרים לתרגול יוגה בבית  # כל המאמרים

הירשמו לערוץ היוטיוב שלנו וקבלו ראשונים סרטונים לתרגול עצמי 

גלו אותנו גם ברשתות החברתיות - ביקורות, תמונות, לייבים וסרטונים: 

פייסבוק
אינסטגרם גוגל - יוגה במרכז YOUTUBE